10 januari

Hel hej, I dag vaknade jag vid 11, tittade in i Majas rum och ser att hon ligger nyvaken i sängen vid datorn. Datornörd säger jag till henne, nej säger Maja. Men är man inte det om det första man gör på morgonen är att sitta framför datorn ett tag?På eftermiddan gick vi till mormor, där även våra kusiner var. Min kusin la sig i soffan och sa att han var så lång att han inte kunde ligga i den, och någonting om att han snart var lika lång som mig eller något sånt. Hur lång är du då? frågade jag, 1,29 du då? 1,60. Är du så kort? Kul, jätte kul.

Sen blev det fika där innan jag och Maja och jag gick och handlade. Kom hem och gick ner på köpingen för att möta upp Frida. Gick runt ett tag. Jag ville köpa tredje boken i en serie jag läser. Men den kommer ut i april! Slutet i tvåan var konstigt så nu vill jag ju läsa fortsättningen. Kom hem, satt och pratade och sen lagade jag mat. Snart ska jag ut och springa är ju typ plusgrader. Jag lyckades tvinga mamma. Hon ville gå ut och gå först men jag tyckte att man kunde passa på att springa nu. Fick min vilja igenom efter ett tag så nu ska jag snart ta och byta om.
Det går inte att göra mellanrum.
- - M a j a s B i l d e r - -

Du måste hålla in shift samtidigt som du trycker på enter för att göra styckeindelning lilla Matililda!

2011-01-12 | 12:47:59
URL: http://majasbilder.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: