20 oktober

I dag slutade jag vid tolv och i morgon är jag ledig alltså är det helg för mig nu! Dock är jag inte så jätte glad nu utan i stället sur. För jag kom hem efter halv tre.... Gick en buss halv ett som jag planerat att ta tog centrumbussen från skolan till sjukhuset och väntade där men när bussen kom så fick jag och några till inte kliva på för bussen var full! Blir så irriterad med tanke på att man brukar få åka bussen fast den är full. När jag var till Hudik på marknaden så satt alla i varandras knä och en massa stog. Men nu påstod chauffören att han kunde bli av med körkortet om mer än tio stog. Så himla irriterande jag tror det var fyra personer plus jag som skulle med skulle de ha skadat om vi också åkt med?

Aja nog om det i stället för att sitta på bussen så gick jag runt lite på stan och shoppade och sen tänkte jag lite fel med busstiden så kunde ha missat den också... Sen var bussresan hem en av få som känns så otroligt dryg. Tanken på att jag faktiskt kunnat vart hemma då och inte suttit på en buss i en timme kändes så där om man säger så. Dessutom glömde jag mina vantar på bussen i morse bra där Matilda!
Otroligt hur positiv man kan vara då nu ska jag försöka vända min inställning och försöka glädjas åt att jag har helg!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: